Klubbens historie

Skanderborg Kano- og Kajakklub blev grundlagt i 1972, og holdt til i vandrerhjemmets gamle cykelskur indtil 1982, da det nuværende klubhus og bådehal, ved siden af vandrerhjemmet blev bygget.

Skanderborg Kano- og Kajakklub har i dag (marts 2019) lidt over 200 mere eller mindre aktive medlemmer, i aldersklassen 11 til 79 år.

I Skanderborg Kano- og Kajakklub er hovedvægten selvfølgelig lagt på kano og kajakroning, men samtidig er alt muligt, fordi det er medlemmerne der med deres ideer, engagement bestemmer, hvad der sker i klubben. Med andre ord er det en gammeldags forening, hvor medlemmerne selv har ansvaret for klubben.

I Skanderborg Kano- og Kajakklub er der både plads til eliteroere og motionister. Der bliver roet året rundt, kun afbrudt af perioder om vinteren, når der er is på søen. Tag på vandet og få motion og naturoplevelser alene eller i flok.

Vi har polokajakker, K1'ere og K2'ere i både tur-og kapversioner, og det nyeste er havkajakker. Man bliver aldrig for gammel til at begynde! Klubben inviterer hvert forår alle interesserede til at komme og prøve kræfter med vores sport. Følg med i klubbens nyhedssektion for yderliger einformationer.

Læs mere om klubben i ARKIV